zondag 23 december 2012

Een jurk met uitdagingen

Jurk met ronde kraag uit 'Stof voor durf-het-zelvers'.

Close up van de kraag.

Stolpplooi, twee aan de voorzijde en twee aan de achterzijde.
 
Blinde rits!

Hier is de kleur van het stofje het beste te zien.

En zo krijg je een beetje een beeld van hoe de jurk staat ;-).
Dat tricot naaien gaat me makkelijk af, soms bijna routine, dus werd het tijd voor een uitdaging. De keuze viel op de jurk met ronde kraag uit het boek 'Stof voor durf-het-zelvers'. Uitdagingen: paspel in een kledingstuk, blinde rits en stolpplooien. In plaats van beleg heb ik de top gevoerd. Tja, nieuwe dingen maken, afwijken van het patroon en denken dat je het beter weet dan de beschrijving in het boek gaan niet altijd goed.... Volgende keer maar braaf doen wat er staat, dan had de rits namelijk wel tussen voering en buitenkant van de jurk gepast. Door mijn eigenwijsheid moest ik al een en ander uithalen (heel fijn met donkerblauw garen op donkerblauwe stof, not!), nog meer uithalen zag ik echt niet zitten. Ach, aan de buitenkant zie je het niet en de binnenkant is wel netjes, maar had nog netter gemogen. Oftewel: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ik heb maat 122 gemaakt. Met roze longsleeve en maillot kan deze jurk al in het voorjaar aan, zonder deze kledingstukken ook in de zomer. Maureen heeft de jurk gepast voordat ik de zoom er in maakte, daarna wilde ze niet meer op de foto. De kleur staat haar leuk en het model kan ze ook goed hebben, al is het wennen om haar in een wat klassiekere jurk te zien.

Edit: dag later foto's kunnen maken van Maureen met jurk. Tja, als het 12 graden in december is...
Gekke bekken trekken....

Dat is charmanter ;-).

2 opmerkingen: