maandag 21 april 2014

Chevron-summer

De boeken "Zelfgemaakte kleertjes, dl 1 en dl2" staan hier al een tijdje ongebruikt in de boekenkast. De patroontjes zijn erg mooi, mits je even door de truttige stofjes heen kijkt. Helaas hebben bijna alle jurken een knoopsluiting op de rug en daar maak ik Maureen niet blij mee. Nadat ik via Etsy deze pastelkleurige chevron-stofjes kocht en naar een passend patroontje zocht, kwam ik bij jurkje Nina uit deel 2 uit. Ik knipte de maat voor 8-jarige, ze is tenslotte deze zomer al bijna 7. Dat was achteraf gezien een goede keuze, een maat kleiner (6-jaar) was echt te klein geweest.
Op de achterkant naaide ik het onderste deel dicht en het bovenste deel voorzag ik toch van knopen, ze moet 'm toch aan en uit kunnen doen. Voor een eigenwijs tintje koos ik 4 witte knopen en 1 roze.
De jurk viel gelukkig goed in de smaak, de ruime zakken aan de voorkant heen daar vast aan bijgedragen.

2 opmerkingen: