dinsdag 21 juni 2011

Geruite jumpsuit voor Maureen

Even poseren

Je kan springen en gek doen met een jumpsuit aan

Zitten is ook geen probleem

Aan het hangertje
In de Bizzkids voorjaar 2011 stond een patroon voor een jumpsuit met smockwerk. Nu stond leren smocken nog op mijn to do-lijstje (zie ook het smockjurkje voor de Babyborn) en een jumpsuit had Maureen nog niet. Het bleek een redelijk eenvoudig patroon, bestaande uit 2x voorpand en 2x achterpand. Ik heb eerst de binnennaden van het broekgedeelte aan elkaar gestikt en daarna de middenvoor en middenachter naden van respectievelijk de voor- en achterpanden. De zijnaden heb ik open gelaten. Daarna ben ik gaan smocken, 10 rijen voor zowel de bovenkant als de broekspijpen. Het smocken zelf is helemaal niet moeilijk en het effect is groots. Tenslotte de zijnaden dichtgestikt en ter hoogte van het smockwerk extra gezigzagd. Gisteravond heeft de naailesjuf de onder- en bovenkant met de lockmachine voorzien van een rood randje. Daarna de lintjes eraan en klaar!

Maureen draagt maat 104/110. Voor deze jumpsuit heb ik maat 104 gemaakt en aan de zijkanten de naadtoeslag weggelaten. Het originele patroon valt nogal wijd en dat mocht van mij wel iets minder. Met deze kleine aanpassing zit de jumpsuit perfect qua maat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten