woensdag 29 juni 2011

Een zomers pakje voor Camiel

Voorkant van het zomerse pakje.
Volgens Knippie is het een jumpsuit, maar dat vind ik voor een jongetje een raar woord voor een kledingstuk... Ik zou het eerder een overall noemen.

Achterkant.

Hij kan er ook prima mee zitten.

Aan het hangertje.
Dit is overigens het 'origineel', dus voor de aanpassingen van afgelopen maandag.
Al in januari ben ik begonnen aan dit zomerse pakje uit de 'Knippie zomer 2010' voor Camiel. Toen droeg hij maat 86/92 en ik heb er voor gekozen om maat 92 te maken. Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets maakte en ik heb daar verschillende naailessen voor benut. Het was ook de eerste keer met een tweelingnaald, ik ben superenthousiast over de mooi afgewerkte naden die je daarmee kan maken.

Helaas bleek het pakje te lang en ik vermoed dat het volgend jaar zomer te klein is... :-(. Afgelopen maandag bij de laatste naailes van dit seizoen het pakje meegenomen en om advies gevraagd. Het kruis is nu verhoogd en ik heb de rood-wit geblokte rand bij de pijpen omgeslagen. Vandaag opnieuw gepast en helemaal blij, want het past!

Camiel is er ook happy mee. Sinds kort geeft hij zelf aan wat hij van zijn kleding vindt: 'mooi' of 'niet mooi'. Dit pakje valt voor hem in de categorie 'mooi'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten