woensdag 5 oktober 2011

Rokje à la Elin

Het rokje van Elin was mijn inspiratie. Bovenste foto is de voorkant en daaronder de achterkant. Bij Elin sluit de rok met knoopjes. Ik heb 'm helemaal dicht gemaakt.
Mijn uitwerking! De bovenste foto is de achterkant en de onderste foto de voorkant. Al maakt het eigenlijk niet uit ;-).


Poseren! De rok lijkt op de foto langer dan in werkelijkheid, ze stond met haar benen iets gebogen. Let voor de rest ook maar niet op de combinatie, ze heeft alleen haar rok gewisseld en de rest van haar outfit van vandaag aangelaten.

Tijdens het verjaardagsfeestje van Maureen had haar vriendinnetje Elin een geweldige leuke rok aan. Elins mama heeft de rok gekocht bij iemand die zelf kinderkleding maakt. Ik mocht er foto's van maken en ben daarna zelf voor Maureen aan de slag gegaan. Als basis koos ik het rokje van patroon Jolanda (Farbenmix). Dat is een simpel model dat ik al eerder gemaakt heb in 98/104. Nu heb ik 110/116 gemaakt.
Helaas heb ik geen retro stofjes thuis, maar wel genoeg andere kleine stukjes. Ik koos voor een roze/bruine variant. 8 stofjes uitgezocht en geknipt, daarna aan elkaar gestikt. De lintjes zijn in alle mogelijke en onmogelijke kleuren. Voor de veiligheid heb ik ze dichtgestikt zodat ze nergens aan kan blijven haken. Het was een hele klus om 50 lintjes dubbel te vouwen en te stikken. Daarna de lintjes bevestigd op het rokje. Bij de satijnen bandjes viel het nog best tegen, want de stof gleed soms weg onder de naaimachine, die stiksels zijn helaas niet helemaal recht. Tot slot elastiek er door en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten