zaterdag 5 november 2011

Zeldzaam patroontje



Ergens op internet kwam ik ooit het (overslag)jurkje tegen van patroon Roos 5011. Dit patroon is nieuw niet meer te verkrijgen en 2e hands wordt dit patroon ook zeer zelden aangeboden. Na een lange zoektocht heb ik het patroon toch gevonden. Eerder heb ik al een katoenen overslagjurkje gemaakt, nu werd het tijd voor de tricot-variant zonder overslag. Die kan ze lekker makkelijk zelf aan en uit doen. Ik heb maat 110/116 gemaakt en dat past precies uit wat kleine stukjes tricot die ik in huis had. De randjes aan de onderkant en bovenkant heb ik afgewerkt met elastisch biaisband. Ik heb geprobeerd een legging te maken van het restant streepjesstofje, maar na één keer verkeerd knippen was dat echt onmogelijk. Gelukkig combineert de jurk leuk met een gewone rode legging.

3 opmerkingen:

  1. Roos 5011 blijf een tijdloos model! heel mooie stof heb je gekozen, deze gaat vaak gedragen worden, let maar op!
    groetjes, Mio

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook op zoek naar het patroon van ROOS 5011, maar kan het nergens vinden. Waar had jij dat van u gevonden?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weet ik niet meer. Ik dacht op Marktplaats. Het is echt een kwestie van goed zoeken. Ik word regelmatig gemaild over dit patroon, maar die van mij is niet te koop (en ik maak ook geen kopieën vanwege tijdgebrek).

    BeantwoordenVerwijderen