woensdag 17 april 2013

Pimpen maar!

Drie gepimpte shirts voor Maureen.

Een vrolijk poppetje met bloemetjes in het haar.

'Gewone' strijkapplicatie gecombineerd met flockfolie.
Tussen het geratel van de naaimachine door ben ik een paar saaie shirts gaan pimpen. Maureen had al wat zomerrokjes en korte broeken, maar nauwelijks shirts voor erbij. Bij H&M een paar shirts gekocht, met Maureen strijkapplicaties uitgezocht en daarna aan de slag:
  • Het blauwe shirt met hartjes heeft een gewone strijkapplicatie gekregen van een schattig hondje.
  • Een wit shirt werd voorzien van een poppetje (gewone strijkapplicatie) en daarna heb ik twee bloemetjes in het haar van het poppetje genaaid.
  • Een ander wit shirt kreeg ook een gewone strijkapplicatie, maar deze werd rondom voorzien van flockfolie bloemetjes.
Voorkant Kronings/Koninginnedag shirt.

Achterkant Kronings/Koninginnedag shirt.
Ondertussen nadert de Kroningsdag en de laatste Koninginnedag. Camiel had geen oranje kleding in de kast, dus voor hem bij de Hema een basic oranje shirt gekocht. Waar wat nu ermee te doen? In mijn stapeltje strijkapplicaties had ik er eentje liggen van een fototoestel en toen ontstond er een idee... Camiel krijgt een paparazzo-shirt! De applicatie van het fototoestel strijkte ik op een stukje bruine tricot, knipte ik uit en bevestigde ik daarna met dubbelzijdige plakvlieseline op het shirt. Daarna even rondom stikken en van een veter maakte ik een camera-koordje. Met behulp van coluzzle-mallen (nog uit mn scrapbookperiode) sneed ik letters uit de flockfolie. Op de achterkant van z'n shirt staat nu 'paparazzo'. Laat kroningsdag maar komen, Camiel is er klaar voor!

1 opmerking: