donderdag 12 december 2013

Rood, blauw en een beetje wit

De naaimachine begint weer lekker op gang te komen. 
 
Voor mezelf naaide ik een blauw vest van een geribbelde tricot. Een makkelijk model uit een van de laatste Knipmodes (november 2013?). Ik vind het een fijn model, voor herhaling vatbaar.
 
Een tijd geleden kocht ik een rood met witte sterren tricot. Ik had er meer plannen mee dan het stofje groot was, dus bleef het liggen. Totdat ik opeens bedacht dat ik geen matchende kleding had voor een fotoshoot. Voor Maureen knipte ik de basisjurk uit Stof voor durf het zelvers en de kraag van de kaptrui-zonder-kap, die naaide ik in elkaar en zo ontstond een nieuw jurkje dat vast vaker gemaakt gaat worden. Van een strook tricot van 45 cm maakte ik nog een snelle haarband voor erbij.
Voor Camiel maakte ik de kaptrui-zonder-kap uit hetzelfde boek en met dezelfde stofjes. Uiteindelijk heeft hij bij de fotoshoot z'n andere sterrentrui van hetzelfde patroon gedragen, toch matchend maar niet hetzelfde!
 
Het was de bedoeling dat deze jurk echt een van de laatste kledingstukken voor Maureen zou zijn. Maar.... afgelopen maandag heeft ze een breuk bij haar rechter elleboog opgelopen. Ze zit van bovenarm t/m hand in het gips. Verwachting is dat ze 4 à 5 weken met gips zal lopen. Haar kledingkast heeft nu opeens 'gips-arm-proof'-kleding nodig... Werk aan de winkel voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten