vrijdag 27 april 2012

BabyBorn, cadeautje en nog een rokje

Beide BabyBorns een nieuw kledingstuk.
Links een rokje, rechts een broekpak.

Schortjurkje voor Irza in maat 80.

Achterkant van het schortjurkje.

Maureen in haar nieuwe rokje.

Rokje aan hangertje.
De afgelopen weken had ik meerdere projectjes bij de naai- en lockmachines liggen. Daarvan zijn er een paar af en de rest volgt vast ergens in mei.

Laat ik beginnen met de BabyBorn kleding. Op een regenachtige dinsdagmiddag mochten Maureen en Camiel beide een stofje én een patroontje uitzoeken voor hun BabyBorn.
Camiel koos een stofje met autootjes en een broek. Tijdens het naaien bedacht ik me dat ik een stukje boordstof wilde aanzetten. Ik was alleen vergeten dat er al beleg was aangeknipt... De broek kwam dus veel te hoog te zitten. Met een extra stukje band er aan is het nu een broekpak geworden. Camiel vond het super en het was ook zo klaar.
Maureen koos een stofje met taartjes erop en een rokje. Ze heeft zelf geholpen met het uitknippen van de patroondelen (viel niet mee) en daarna heb ik 'm in elkaar gezet. Op de foto heeft de pop het rokje over een soort pyama-achtig kledingstuk aan. Zou mijn keuze niet zijn, zij vond het echter prachtig.

Eind maart is Irza geboren en haar mama had een keer gezegd dat ze het kabouterstofje zo leuk vond voor een jurkje als de baby een meisje zou worden. Het werd inderdaad een meisje en ik koos een patroon van een schortjurkje uit de Ottobre van voorjaar 2012. Het is een maat 80, zodat ze 'm volgend jaar in de zomer aan kan. Ik vind zo'n jurkje namelijk leuker staan als ze al een beetje kunnen lopen. Het was nog even een gepriegel met het bevestigen van de kabouterstof (help, gaat het goed met de plakvlieseline?!), maar gelukkig ging dat in één keer goed.

Omdat ik nog rode garen op de machines had zitten, besloot ik voor Maureen een snel rokje te maken. Ze draagt veel rood en roze en in dit rokje komt dat mooi samen. Het patroontje is 41E3 uit de Bizzkids. Een tijdje terug heb ik deze ook gemaakt maar in zacht roze met iets lichtblauw. Dat rokje staat haar zo leuk dat een tweede exemplaar er best bij kon. De eerste keer was het goed opletten en puzzelen om het rokje goed in elkaar te krijgen, nu wist ik waarop ik moest letten en was het in één avond klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten