zondag 1 juli 2012

7/14: nr 1 zomers jurkje

Roos 3019 in appeltjesstof. De lengte is precies goed.

Beweging-proof!

Achterkant ;-).

En op een hangertje.

Op het Sancho-forum is elk jaar voor de zomervakantie een uitdaging: maak 7 kledingstukken in 7 dagen of (als je minder tijd hebt) in 14 dagen. Ik kies voor 7/14. Ik had nog een aantal UFO's (unfinished objects) liggen en een hele lange lijst met dingen die ik graag een keer wil maken. De uitdaging is een mooie stok achter de deur om even een flinke slag te slaan. Ik heb er voor gezorgd dat alles geknipt klaar lag, zodat ik de komende twee weken lekker door kan werken.

Nr. 1 is een zomers jurkje voor Maureen. Deze lag al heel lang geknipt klaar, maar het weer gaf steeds geen aanleiding om het af te maken... Het stofje herkennen jullie misschien nog van haar bodywarmer. Ik had genoeg over voor een eenvoudig jurkje. Als patroon gebruikte ik Roos 3019. Aan de onderkant heb ik het jurkje afgewerkt met rood biaisband met een sierrandje. De strikjes bovenaan zijn van een wit-groen geruit lintje. Tja, verder heeft dit jurkje weinig toelichting nodig. Prettig om te maken, snel klaar en ik vind het Maureen leuk staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten