zondag 1 juli 2012

7/14: nr 2 laatste zomerjurkje ;-)

Helemaal blij met de laatste zomerjurk.

Zit heerlijk ;-).

Aan het hangertje (ziet er toch altijd wat suf uit...).
Dit is echt de allerlaatste zomerjurk voor Maureen of we moeten opeens nog 3 hittegolven krijgen... al vraag ik me af of ik dan achter de naaimachine wil.
Ik zag bij verschillende kledingmerken redelijk eenvoudige jurken met grijs en witte stippen, vaak gecombineerd met geel. Tussen al dat roze en rood voor meisjes vind ik dit een leuke zomerse combinatie. Ik had nog grijs met witte stippen liggen. Helaas was dat net te weinig, dus bij besteld, pakketje tijdje zoek geweest, maar gelukkig toch nog gearriveerd. Voor mezelf ga ik een geel shirt met witte stippen maken, de restantjes daarvan gebruikte ik als accent voor Maureens jurkje. Het patroon is van Farbenmix: Uta strandjurkje. Ik moest het in de breedte flink innemen, terwijl ik toch gewoon maat 116 heb gemaakt. De gele accenten rondom de taille en bij de mouwen zitten niet bij het patroon, die heb ik er zelf bij bedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten