zondag 15 juli 2012

7/14: nr 3 en 4 zijn een rok en 'gordijnen'

Eenvoudige zomerse rok (Romo).

Eindelijk klaar: gordijnen voor de voortent van de caravan!
7 stukken in 14 dagen gaat het niet worden, maar 6 in 16 dagen wel. Nr 5 en 6 zijn bijna klaar namelijk. Inmiddels staan nr 3 en 4 op de foto.
Voor mezelf maakte ik een simpele rok van tricot (nr 3 van de uitdaging), hiervoor gebruikte ik het patroon Romo van Farbenmix. Bij de Javro kocht ik in de uitverkoop (3 meter halen, 2 betalen) een fleurig zomers stofje. Het rokje zat zo in elkaar. De onderkant heb ik afgewerkt met een rolzoom, ik vind dat een mooie en makkelijke manier van afwerken. Dit is een ideale rok voor op vakantie of - met een vestje er boven - naar het werk. Dat laatste heb ik vorige week al gedaan en kreeg toen van een collega zelfs de vraag waar ik de rok gekocht had, want zij zocht ook nog zoiets. Dat zijn leuke dingen om te horen!
Nr 4 is geen kledingstuk, maar wel een klusje dat al een tijdje lag te wachten: gordijnen voor de voortent van de caravan. Het zijn gewoon rechte lappen. Toen ik nog geen lockmachine had, ben ik al eens begonnen met alles heel netjes af te werken met een zoom. Die heb ik uitgehaald en heb nu alle 4 de gordijnen voorzien van een rolzoom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten